06-50280832 / holisticflow@outlook.com

Beweging

Holistisch sporten

De kans is groot dat er geen lampje bij je begint te branden als het gaat om holistisch sporten; ook wel FLOW sport genoemd. Want hoe pak je dit dan aan? Het is een manier van bewegen die van verschillende kanten wordt bekeken en uitgeoefend. FLOW Sport brengt resultaat van binnen naar buiten. Je metabolisme krijgt een boost. En je kunt jezelf mentaal weer opladen, want je mentale status is net zo belangrijk.


Het holistisch bewegen of sporten is een nieuwe manier van bewegen. Het maakt het mogelijk om weer te spelen met bewegen, waardoor je je op verschillende vlakken weer beter gaat voelen. Het is een nieuwe manier om weer lichamelijke bewegingen te ontdekken. Een bewustwording van de mogelijkheden die het lichaam te bieden heeft.


FLOW
Sport
is ook een combinatie van kracht, flexibiliteit, balans en stabiliteit op holistisch gebied. De motivatie om te gaan sporten kun je ook zeer zeker vanuit een holistische visie zien. Heb je lichamelijke klachten met een mentale oorzaak? Dan ben je hier aan het juiste adres met FLOW Sport. Met lichamelijke klachten ga je vaak (onbewust) een verkeerde houding aannemen. Die verkeerde manier van beweging en houdingen ga je jezelf aanleren als zijnde dat het een gewoonte gaat worden, met als gevolg nóg meer klachten. Hierdoor zit er dan ook veel energie en emoties vast. Kortom, met FLOW Sport ga je niet alleen een sterker lichaam creëren, maar ook een sterkere geest.

Met FLOW Sport kunnen we de sport onderdelen in verschillende aspecten. Deze worden hieronder uitgelegd.

Lees hieronder welke beweeglessen er gegeven worden bij Holistic Flow en klik op de les waar je meer over wil weten.

En klik hier voor het lesrooster.

Slow Flow

Slow Flow is een les die niet opgenomen is in het lesrooster.  Deze manier van bewegen wordt aangeboden in een cursus reeks. Meer informatie hierover volgt nog.

Met Slow Flow maak je rustige herhaalde bewegingen. Op deze manier kom je dan in een rustige Flow. En hoe vaker je de herhaling maakt, hoe meer je je uiteindelijk kunt concentreren op je ademhaling tijdens de oefening. De Slow Flow is gebaseerd op 4 elementen: aarde, lucht, water en vuur. Alle 4 de elementen hebben hun eigen soort beweging. De oefeningen gaan ook samen met de ademhaling die je op de juiste manier toepast tijdens de oefening. Dus de oefeningen gaan dan ook op het rustige ritme van je ademhaling.

Alle elementen kun je hierbij in elkaar over laten lopen om één geheel te krijgen van een oefenreeks. De duur van iedere Slow Flow ligt in dit geval geheel aan jezelf met een maximum van een uur met reeksen van 20 minuten. Tussen de reeksen door heb je je eigen normale ademhalingsritme.

Deze les bevat geen muziek en doe je buiten in de natuur; de geluiden van de natuur zijn  hierbij jouw muziek.